اخبار و رویداد ها

توسعه رویت پذیری و کنترل پذیری شبکه شرط عبور از اوج بار تابستان

معاون هماهنگی توزیع توانیر شرط نخست عبور موفق از تابستان را توسعه رویت پذیری و کنترل پذیری شبکه عنوان کرد و از شرکت‌های توزیع برق خواست در عرصه کنترل و حفاظت از شبکه تدابیر لازم را به کار ببندند.

به گزارش برق نیوز، پیرپیران با اشاره به الزامات گسترش رویت و کنترل پذیری در شبکه توزیع برق گفت: اولین تاکید ما انجام درست پیش بینی تولید و مصرف برق است که از طریق رصد و پایش مصرف و کنترل پذیری شبکه دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی ایجاد ارتباط دو سویه با مشتریان بسیار اهمیت دارد و به مراکزی برای شبیه سازی شبکه نیاز داریم که بتوانیم با تقویت تعامل با دانشگاه‌ها در جهت توسعه پارک‌های فن آوری برای بهره گیری از سیستم‌های شبیه سازی شبکه در بخش توزیع برق اقدام کنیم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به هوشمندسازی حفاظت شبکه توزیع برق، موضوع پارک‌های فن آوری و سیستم‌های شبیه ساز را به لحاظ مجهز شدن به سیستم شبیه ساز حفاظت در آینده شبکه‌های توزیع حایز اهمیت دانست و در ادامه در خصوص کاهش اینرسی شبکه و حمایت تولیدات پراکنده از پایداری شبکه همچنین افزایش پیچیدگی شبیه سازی‌های دینامیک شبکه به ارایه مطالب پرداخت.

پیرپیران با اشاره به رفتار‌های متفاوت تولید در بخش مصرف نسبت به تولید متمرکز برق، گفت: تولید برق از سوی مصرف کننده می‌تواند در برخی از بازه‌های زمانی، اضافه ولتاژ غیراستاندارد در شبکه ایجاد کند که در چنین شرایطی مباحث اقتصادی و مدیریت و کنترل شبکه، جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند و شرکت‌های استارت آپی با برقراری ارتباط و تعامل با مشتری کمک می‌کنند بتوانیم مسایل مدیریت شبکه را از طریق کنترل تعرفه حل کنیم.

وی از دیگر قابلیت‌های ابزار تعرفه را در شرایط گسترش خودرو‌های برقی در کشور عنوان کرد که در ساعاتی از روز می‌توانند بار شبکه را به شدت افزایش دهند و در چنین شرایطی می‌توان با کنترل تعرفه، متناسب با زمان و نرخ برق شارژ خودروها، قله بار مصرف را در ساعاتی از روز پایین آورد و همزمانی شارژ خودرو‌های برقی را کنترل کرد.

پیرپیران تاکید کرد توسعه رویت پذیری و کنترل پذیری شرط اول و لازم در گذر موفق از تابستان خواهد بود و شرکت‌های توزیع برق باید در خصوص کنترل، حفاظت و مراقبت از شبکه قدم‌های بزرگی بردارند و بحث شبیه سازی و پارک‌های فن آوری و تحلیل‌های مورد نیاز برای حفاظت شبکه رقم بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا